Lite om mig...

"Lobotomy"
Jag är en 36 åring med en 35 årings sinne. Bor i Borlänge med min underbara sambo, och min ännu underbarare lilla dotter.
Visa hela min profil
Powered By Blogger
lördag 16 januari 2010

Minnet är kort...


... hos guldfiskar har man ju hört. Så idag är det en gammal fundering som får plats på bloggen.

Och den handlar såklart om guldfiskar. Och funderingen är rätt så enkel och kort egentligen, den går ut på följande:

Om en guldfisk har ett kort minne som man har hört*, så kan man ju fundera på, iaf jag, vad som händer när den kommer ur vattnet på "torra land". Som jag har hört förut, så hade guldfisken ett minne på 3 sekunder eller liknande.

Om då guldfisken hamnar ur vattnet och får panik, får den en ny panikattack var tredje sekund, eller "kommer den ihåg" att den inte är i vattnet?

*Notering: Nu är det ju bevisat att guldfiskar har ett långt minne, och t.o.m kan bli tränade, och det verkar som att folk har guldfiskens minne som en ursäkt för att få ha den i en rund skål, att det inte är djur, ehh, fiskplågeri.

0 kommentarer: