Lite om mig...

"Lobotomy"
Jag är en 36 åring med en 35 årings sinne. Bor i Borlänge med min underbara sambo, och min ännu underbarare lilla dotter.
Visa hela min profil
Powered By Blogger
måndag 18 januari 2010

Avatar...


... vann ju priser i nattens Golden Globe Awards, bland annat för bästa film.
Och det håller jag med om fullständigt, den är förra årets bästa film, samt att den har placerat sig i toppen på min personliga top 5 av alla filmer som någonsin gjorts.

Jag såg den dessutom på 3D bio i Uppsala. Ja, vi åkte 28 mil t_o_r för att se den i 3D. Och varje METER var värt resan, 3D bio nuförtiden slår alla 3d upplevelser hittils, det är så otroligt att det inte går att förklara med ord, det MÅSTE upplevas.

Så dagens fundering:
Har man "rätt" till det högra eller det vänstra armstödet? Är det försten dit som gäller, eller finns det någon dold regel som säger att i halva filmen så byter alla armstöd samtidigt från vänster till höger?

Nu hade jag sån tur att den personen som satt bredvid mig till vänster var en Amerikan, eller Engelsman (han talade Engelska med sin fru) och han hade tydligen problem med beröring av främlingar. Varje gång jag kom åt hans armbåge han försökte vila på armstödet så drog han undan, vilket var perfekt för mig, för då satt iaf jag bra.

0 kommentarer: