Lite om mig...

"Lobotomy"
Jag är en 36 åring med en 35 årings sinne. Bor i Borlänge med min underbara sambo, och min ännu underbarare lilla dotter.
Visa hela min profil
Powered By Blogger
fredag 15 januari 2010

Födelsedag...

Idag är det inte en vanlig dag, idag är det en dubbel födelsedag, dels min, jag som ska blogga, och denna blogs!, yey! Två flugor på smällen med andra ord. Jag har absolut ingen aning om vad denna blog ska handla om, men jag antar att jag kommer att komma på någon bra inriktning så småningom när jag blir varm i kläderna, eller så blir det som alla andra bloggar, att man bara skriver något för skrivandets skull, och det är det inte något större fel på heller iofs. Jag antar att det kommer att dyka upp diverse tankar och funderingar jag har, och dom är inte alltid så... hmmm... normala ;).

Jag hade en sådan häromdagen då jag hörde följande på P3 när dom kommenterade skidskyttestafetten:

.... och hon skjuter prickfritt!!!

Då börjar min lilla hjärna sätta igång och fundera på om det verkligen heter så? Alltså just: Prickfritt... För om man träffar, så är det ju "prick", och om man missar så är det såklart "miss".
So far so good, men om det är prickfritt, alltså fritt från prickar, då borde alltså hon som sköt missat alla sina skott.... och då tycker jag inte att han ska bli så glad som svensk och kommentator, för vi vill ju att vi ska vinna.

Eller kanske är det så att skadeglädje, ÄR den sanna glädjen?

Ett stort grattis till mig, och min nya blogg! Vi leve, hipp,hipp: HURRA, HURRA, HURRA, HURRRAAAAA!

1 kommentarer:

Terese sa...

Jag är glad över att du har börjat bloggat älskling och jag kommer följa dig dagligen!

Puss DIN Tess