Lite om mig...

"Lobotomy"
Jag är en 36 åring med en 35 årings sinne. Bor i Borlänge med min underbara sambo, och min ännu underbarare lilla dotter.
Visa hela min profil
Powered By Blogger
tisdag 1 februari 2011

Himlen?


Kanske är dags att blogga lite, eftersom det var ett tag sen sist...
Här är en av mina funderingar jag haft:

När man dör, så sägs det att man kommer till himlen, eller helvetet (enligt vissa).
Min fundering är, hur fan ser man ut där? Och då menar jag inte om man har vingar, gloria och en lysande aura omkring sig, som man ofta ser i filmer.
Det jag undrar är hur man faktiskt ser ut?. Ta t.ex en person som har dött i en eldsvåda, springer den personen runt och ser ut därefter? Eller en trafikolycka? Eller om man är 110 år och dör av åldern, "springer" man runt uppe i himlen som 110 åring, eller ser man ut som man gjorde när man var som snyggast? Och dom som dör väldigt unga (usch), hur ser dom ut? Eftersom dom aldrig varit gamla nog för att vara i toppen av sitt liv så vet man inte hur dom skulle sett ut.

Nu tror jag ju inte på himlen/helvetet, men nästa gång det knackar på dörren och det står två flinande Jehovas, då jävlar ska det bjudas på fika och grillas på svar!

0 kommentarer: